January 20, 2009


slm semua...hr ni 1 st day aku keje kt wad..mcm2 yg aku rasa emm letih tu x payah ckp la mmg la letih keje mana2 pn klu x letih bkn keje namanya kn hehe mcm biasa la dh student thn 3 lantak ko la nk buat mcm mn pn..jgn salah anggap maksud aku bkn langgar displin ke apa ke.. emmm staf nurse dh blh lps tangan dh klu ada student thn 3 ni kira mcm dh expert la byk dh belajar prosedur pn byk dh tau dh blh buat sendiri pn..tp kadang perlu jgk staf nurse asses kang ada silap apa ke mampus tau hehe...

keje sbg jururawat ni kn org tua2 kata byk dpt pahala emm mmg btl la tu kn tp dgn syarat buat keje tu biar la ikhlas jgn krn terpaksa..klu terpaksa akibatnya apa yg jadi tau medication error la..marah kt patient la..bkn nmbah pahala, menambah dosa ada..duit gaji pn x berkat hehe

emm dh sem 6 ni kn mmg busy btl jadual smlmpn br hbs exam trial utk lembaga nti..mujur la raya cina nti blh blk kg..blh gak jumpa umi yg tersayg rindu la lama x jumpa..ingt lg masa kecik2
masa arqah ayah ada lg dia selalu bawak jln mmg dia tu tegas ssgt org nya biasa la ketua keluarga..dia yg selama ni penat lelah mencari nafkah utk faily..lps ayah aku takde umi la yg ambik alih tanggjwb mencri nafkah utk kami sekeluarga..dia la ibu dia la ayah..aku x sanggup tgk umi aku susah payah mncari rezeki kluar pg blk mlm..itu la hr2...bkn takde org nk ada dua tiga org pakcik yg sudi ambik alih tempat ayah aku tp apa jawapan umi "ANAK-ANAK MASIH SEKOLAH BIAR LA DULU" aku sedih setiap kali mengenangkn umi yg penat lelah demi sesuao nasi utk kami sekeluarga...

aku bertekad aku nk bantu umi tak lama lg aku nk keje aku nk bantu umi aku x nk umi buat keje lg biar beliau rehat kt rmh aje..i promise('',)

No comments:

Post a Comment