May 1, 2009

miss my dad...





















alangkah bagusnya klu kita mempunya seseorg yg ambik berat psal kita..mkn pakai kita..pelajaran atau kerja kita alangkah bagusnya klu kita mempunya tempat utk bermanja meluahkan perasaan tak kira la org ckp kita ni dh tua bangka alangkah bagusnya klu kita dapat mencurahkn kasih syg kt seseorg yg kita syg.. memberi sepenuh perhatian kpd beliau...menjaga beliau...klu ku dapat pasti takkan ku lepaskn..itu la bagi aku yg digelar ABAH...

abah...ayah...daddy..papa..semua membwa maksud yg sam..seseorg yg menjaga kita sejak dr kecil..berkerah tenaga demi memcari sesuap nasi utk keluarga tercinta..aku rindukn saat2 itu..aku rindukn waktu aku meluangkan masa dgn ayahku yg tercinta menghbskn masa bersama2..membawa aku ke mana saja..pg kedai..pg berjemaah di masjid..masih ku ingt kali pertama ayah merotan aku kerana aku x pg smbyg jumaat..masa tubr darjah 3...mmg ayahku seorg yg amat tegas maklum la dia ustaz..namun kasih syg terhadap anak2nya x pernah berbelah bg..

namun semua itu hanya lah tinggal kenangan...kenangan yg tak mungkin ak dapat lupakn seumur hidupku...tanggal 6 mei 1999..org yg amat ku syg telah meninggalkn aku selamanya...namun aku masih tidak mengerti apa itu erti kehilangan..sehinggalah skrg br aku btl2 merasa kehilangan seorg ayah...kehilangan tempat utk bergantung harap...kehilangan tempat bermanja..aku hilang segalanya..namun aku pasrah..

aku ditawarkan belajar di kuala lumpur...dr budak kg ke bandar besar..mmg byk cabaran dn dugaan yg aku harus tempuhi..dalam kenaifan aku dtg ke sini berbekalkn satu matlamat...aku nk belajar nk bantu keluarga aku nk tlg umi yg amat aku syg..di sini lah segalanya bermula...here it starts...

No comments:

Post a Comment